Jesteś nauczycielem w szkole podstawowej i chcesz rozwijać kompetencje krytycznego myślenia u swoich uczniów? Zależy Ci na innowacyjnej edukacji, ale czasami brakuje Ci inspiracji i pomysłów na nowe, fascynujące lekcje? Poznaj projekt “Myśl krytycznie, ucz kreatywnie” – inicjatywę, która otwiera drzwi do nowych i wartościowych doświadczeń edukacyjnych.
Projekt “Myśl krytycznie, ucz kreatywnie” ma na celu upowszechnienie kompetencji krytycznego myślenia wśród nauczycieli szkół podstawowych w całej Polsce. Chcemy dzielić się doświadczeniem i wiedzą nabytymi podczas Akademii Krytycznego Myślenia, dostarczając narzędzi edukacyjnych i materiałów, które zainspirują nauczycieli do wprowadzenia tematu krytycznego myślenia w swojej codziennej pracy.
Projekt potrwa od 19 lutego do 30 kwietnia 2024 roku. W tym czasie zaplanowaliśmy kilka kluczowych etapów.
Poszukujemy 50 pasjonatów i pasjonatek, którzy pragną nie tylko się rozwijać, ale także chcą dzielić się swoim doświadczeniem.
Przygotujemy pakiet materiałów dydaktycznych, w tym autorski model edukacyjny, scenariusz zajęć i książki o krytycznym myśleniu i wyślemy je do nauczycieli biorących udział w projekcie.
Doświadczeni eksperci i ekspertki w dziedzinie krytycznego myślenia poprowadzą 5 webinarów online. Podczas tych spotkań uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie wykorzystać narzędzia krytycznego myślenia w ramach lekcji przedmiotowych, takich jak język polski, historia, biologia, oraz podczas godzin wychowawczych.
Udział w webinarach jest otwarty dla wszystkich zainteresowanych i bezpłatny.
14 marca (czwartek), godz. 18:30, Grzegorz Stunża, „Wstęp do krytycznego myślenia”, NAGRANIE [KLIK]
18 marca (poniedziałek), godz. 18:30, Barbara Ostrowska, „Krytyczne myślenie na godzinie wychowawczej”, NAGRANIE [KLIK]
19 marca (wtorek), godz. 18:30, Joanna Gadomska, „Krytyczne myślenie na biologii”, NAGRANIE [KLIK]
20 marca (środa), godz. 18:30, Ania Konarzewska, „Krytyczne myślenie na języku polskim”, NAGRANIE [KLIK]
21 marca (czwartek), Agnieszka Jankowiak-Maik, „Krytyczne myślenie na historii”, ZAPISY [KLIK]
Nauczyciele i nauczycielki poprowadzą lekcje w swoich szkołach. Na zajęciach wykorzystają model edukacyjny i rutyny krytycznego myślenia.
Przeprowadzimy ocenę skuteczności projektu, zbierając dane i analizując wyniki.
Wszystkie osoby, które wezmą udział w projekcie i zrealizują lekcje w swoich szkołach, otrzymają certyfikaty i zestawy gadżetów.
Adresatem projektu są nauczyciele_ki uczący_e w szkołach podstawowych w całej Polsce (niezależnie od liczby mieszkańców miejscowości, w której znajduje się szkoła!). Planujemy nawiązać współpracę z 50 nauczycielami_kami, pomagając im rozwijać kompetencje krytycznego myślenia oraz inspirując do wdrażania tej umiejętności w nauczaniu w lekcjach przedmiotowych i godzinach wychowawczych.
Chociaż webinary i karty pracy, przygotowane w ramach projektu są dostosowane do lekcji języka polskiego, biologii i historii, serdecznie zapraszamy wszystkich nauczycieli, którzy chcą odkryć tajniki nauczania krytycznego myślenia w szkole. Przygotowane materiały wzbogacą bowiem nie tylko lekcje przedmiotowe, ale również staną się inspiracją do wprowadzenia krytycznego myślenia w każdym aspekcie szkolnego życia.
Zależy nam, aby pomóc nauczycielom_kom w rozwinięciu umiejętności krytycznego myślenia, inspirując ich do włączania tej kompetencji w codzienne lekcje. Naszym celem jest nie tylko zwiększenie wiedzy nauczycieli, ale również upowszechnienie narzędzi edukacyjnych, które będą wykorzystywane także w przyszłości.
Jesteśmy otwarci na współpracę z nauczycielami_kami ze szkół podstawowych w całej Polsce. Rekrutacja do projektu wystartowała w poniedziałek 19 lutego 2024 roku o godz. 15:00. Decyduje kolejność zgłoszeń!
Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele
– Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.